Tuesday, June 10, 2008

Mammas-grav-jag-svär-det-är-han! (sorry swedish only)

Idag när jag gick mellan Alby station och jobbet satt det ett gäng kids och hängde på ett staket. Hade solglasögon på mig för att slippa solen och dölja min mest uppenbara sömnbrist. De satt och snackade rätt högt med varandra så när en ropade "hej!" fattade jag först inte att det var till mig. Tillslut ropade dom allihop. Jag vände mig halvt om och sa "TJA". Då utspelade sig följande dialog:

Kille1- Ey, han tror att du sjunger dendär låten. (pekade på kille2)
Jag - He, nä jag har bara coola solglasögon.
Kille1 - Jaha.
Tjej1 - Men varför har du hörlurar?
Jag - För att jag lyssnar på musik. (börjar gå)
Kille2 - Jag svär han var lik.

Asså jag vet inte men min dag sken upp, dels för att Alby-kidsen tyckte jag såg rock-star ut och dels för att jag inte kunde låta bli att tänka på...

- Ey, e re du som rappar "snubben"?
- Ja, det är jag.
- Ljug inte! Gå! Som en tönt.
-
- Visa vad du kan. Visa som en tönt.

... heh
-

3 comments:

Anonymous said...

jag tar din autograf nästa gång vi ses. just in case.

Anonymous said...

Men vem trodde dom du var?

Boutani said...

Elvis